Αθλητισμός και εκπαίδευση

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΛΕΜΟΝΙΑ

Τα παιδιά έχουν ανάγκη να γυμνάζονται και να αθλούνται. Σε ποιο βαθμό όμως έχουν αυτή τη δυνατότητα να το κάνουν στο σχολικό περιβάλλον; Οι ώρες που έχουν διαθέσιμες τα παιδιά είναι λίγες και το αθλητικό υλικό σχεδόν μηδαμινό.

Από μικρό παιδί, θυμάμαι ότι στο σχολείο οι ώρες της γυμναστικής ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Και όταν έφτανε η ώρα να ασχοληθούμε με αυτή, μόνο γυμναστική δεν κάναμε. Η σύνδεση αθλητισμού και εκπαίδευσης στην χώρα μας δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει, όπως σε άλλες χώρες της Ευρώπης που το παιδί από πολύ μικρή ηλικία έχει ξεκινήσει να ασχολείται με κάποιο άθλημα, ενώ στο σχολείο δίνεται μεγάλο βάρος σε όλα τα αθλήματα.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ στην Ελλάδα οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας δεν έχουν λάβει σοβαρά υπόψιν το ενδεχόμενο αύξησης διδακτικών ωρών της γυμναστικής, ακόμα και την κατασκευή προσεγμένων εγκαταστάσεων προκειμένου τα παιδιά να έχουν τον κατάλληλο χρόνο και χώρο για την σωματική τους δραστηριότητα.

Αν οι ώρες είναι αυτές που χρειάζονται και οι χώροι κατάλληλοι τα παιδιά θα έχουν το κίνητρο και τη διάθεση για δημιουργικά πράγματα με σκοπό να χαλαρώσουν και να μπορούν να συνεχίσουν τις διδακτικές τους ώρες με καθαρό μυαλό και ηρεμία, κάνοντας το μάθημα ευκολότερο και πιο ευχάριστο. Όμως, ακόμα κι έτσι, με αυτά τα δεδομένα και τις παρούσες καταστάσεις μπορούμε να βρούμε κάποιες λύσεις για να εισβάλει δυναμικά ο αθλητισμός στη σχολική ζωή του εφήβου. Αρχικά επιβάλλεται να χρησιμοποιήσουμε και να αξιοποιήσουμε τους υπάρχον χώρους μετατρέποντας τους απλά σε χώρους κατάλληλους και ασφαλής. Επίσης μπορούμε να συγκεντρώσουμε χρήματα από τα παιδιά και τον σύλλογο γονέων για την αγορά αθλητικού υλικού (μπάλες, στρώματα κλπ.) για την σωστή διαδικασία του μαθήματος.

Τέλος, μπορούμε να μετατρέψουμε κάποιο χώρο ή αίθουσα σε αποδυτήρια. Όλα αυτά φυσικά στην Ελλάδα και δη για τους υπεύθυνους είναι ψιλά γράμματα και εν έτει 2016, τα σχολικά κτίρια βρίσκονται πολύ πίσω στο θέμα των αθλητικών εγκαταστάσεων προκειμένου ο μαθητής να μπορεί τις ώρες που δεν έχει μάθημα να ασχολείται με τον αθλητισμό.