Ελεύθερα βάρη και γυναικείο σώμα: 4 λόγοι για να αρχίσεις τα βάρη

Ανέκαθεν το θέμα της άσκησης με βάρη ήταν μπέρδεμα για το γυναικείο φύλο.Παραπληροφόρηση και προκατάληψη έχουν οδηγήσει τις γυναίκες να πιστεύουν πως η άσκηση με ελεύθερα βάρη θα βλάψει το σώμα τους, θα τις κάνει πολύ φουσκωτές κλπ.

Είναι καιρός να ξεφύγεις από τα στερεότυπα και να κοιτάξεις την πραγματικότητα στα μάτια. Παρακάτω θα βρεις 4 λόγους να αρχίσεις τα βάρη σήμερα και να κάνεις την αλλαγή στο σώμα σου που πάντα ήθελες.

1. Οφέλη στην υγεία

Οστική πυκνότητα:
Κατά την φυσιολογική γήρανση του σώματος οι γυναίκες μπορούν να χάσουν μέχρι και 2% της συνολικής οστικής τους μάζας μέσα σε ένα χρόνο. Κόντρα λοιπόν στο φαινόμενο αυτό έρχεται να μπει η προπόνηση με βάρη. Πολυετής έρευνες έχουν δείξει θετική σχέση ανάμεσα στην προπόνηση με βάρη και την αύξηση της οστικής πυκνότητας σε άντρες και γυναίκες. Συνεπώς, χρησιμοποιώντας τα ελεύθερα βάρη παράλληλα με την αύξηση της δύναμης και του μυικού συγχρονισμού μειώνουμε το ρίσκο οστεοπόρωσης.

Μείωση καρδιαγγειακών κινδύνων:
Ένα συνεπές πρόγραμμα δύναμης σε συνδυασμό με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής συντελούν αποδεδειγμένα στην μείωση εμφάνισης κινδύνων όπως υψηλή πίεση και χοληστερίνη.

2. Επιτρέπει να καταναλώνεις περισσότερες θερμίδες
Ναι σωστά κατάλαβες! Θα τρως περισσότερο!Και ποιος δεν το θέλει άλλωστε. Τα προγράμματα αύξησης δύναμης και γενικά η άσκηση με ελεύθερα βάρη προωθούν την αύξηση και της μυικής μάζας με αποτέλεσμα το σώμα να χρησιμοποιεί διαφορετικά τις θερμίδες και με περισσότερους τρόπους. Η αναμενόμενη αύξηση του μεταβολισμού λοιπόν σου επιτρέπει να καταναλώνεις πολύ περισσότερες θερμίδες καθ όλη την διάρκεια της ημέρας πιο αποδοτικά από ποτέ.

3. Καμπύλες πιο γυναικείες από ποτέ
Τέλος στις υπερβολές του τύπου «αν αρχίσω βάρη θα φουσκώσω, θα γίνω σαν άντρας θα θα θα..». Όλα αυτά αποτελούν φοβίες και λανθασμένες απόψεις που το κοινωνικό σύνολο μεταφέρει εν αγνοία του. Το σώμα σου δεν θα γίνει ξαφνικά τετράγωνο επειδή ξεκίνησες να σηκώνεις 10 κιλά παραπάνω! Την μυική διάπλαση ελέγχουν ορμόνες όπως η τεστοστερόνη, ορμόνη που κυριαρχεί στο αντρικό σώμα ενώ στο γυναικείο σώμα έρχεται κατά πολύ δεύτερη.Ακριβώς γι αυτό τον λόγο το σώμα σου δεν θα μοιάζει ποτέ ανδρικό!Αντιθέτως αν βάλεις στο πρόγραμμα σου τα ελεύθερα βάρη θα αποκτήσεις τις καμπύλες που πάντα ήθελες. Οι γλουτιαίοι σου θα σε ευγνωμονούν!

4. Ευεξία και αίσθηση επιτυχίας
Οφέλη στην υγεία, στην καρδιά, στα κόκκαλα, στην εμφάνιση και πέραν όλων αυτών έρχεται να προστεθεί το όφελος στον ψυχισμό. Τα κατάφερες! Σήκωσες τα κιλά που είχες βάλει σαν στόχο και έτσι ξέρεις ότι βελτιώνεσαι σταθερά. Η προπόνηση για δύναμη σε ωθεί να βάλεις στόχους είτε είναι μερικές επαναλήψεις είτε μερικά κιλά παραπάνω. Έτσι το αίσθημα της επιτυχίας είναι αυτό που κυριαρχεί όταν περάσεις την γραμμή του τερματισμού, αίσθημα που σε ακολουθεί και εκτός του γυμναστηρίου.

Γράφει ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ