Παιδιά ενυδατωμένα και το καλοκαίρι!

Παιδιά ενυδατωμένα και το καλοκαίρι!

Το καλοκαίρι είναι εδώ και οι υψηλές θερμοκρασίες καλά κρατούν… Ο ήλιος, η θάλασσα και το μπάνιο αποτελούν τα 3 βασικά γνωρίσματα του καλοκαιριού. Γνωρίζατε όμως ότι ο κίνδυνος αφυδάτωσης εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών, ιδίως τις μεσημεριανές ώρες, είναι αυξημένος και επιτείνεται σε μεγάλο βαθμό όταν παράλληλα πραγματοποιείται κάποιου είδους σωματική δραστηριότητα; Προφυλάξτε τα παιδιά από την αφυδάτωση!

Τα παιδιά αποτελούν μία ομάδα επιρρεπή στην αφυδάτωση λόγω του μικρού σωματικού τους βάρους αλλά και λόγω των μικρότερων αποθηκών σε υγρά. Δεδομένο ότι τα παιδιά δεν αντιλαμβάνονται τις ανάγκες του σώματός τους όπως επίσης και το αίσθημα της δίψας (ή ακόμα και να το αντιληφθούν το παραγκωνίζουν προκειμένου να συνεχίσουν το παιχνίδι τους), μεγάλο βάρος πέφτει στους γονείς. Άλλωστε, τα παιδιά χρειάζονται υγρά, όχι μόνο για να αποκαταστήσουν το νερό που φυσιολογικά αποβάλλεται καθημερινά μέσω της αναπνοής, του ιδρώτα και των ούρων, αλλά και για την ανάπτυξή τους…

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) οι συστάσεις για σωστή ενυδάτωση στα παιδιά έχουν ως εξής: 1.300 mL/ημέρα για τα αγόρια και τα κορίτσια 2-3 ετών, 1.600 mL/ημέρα για τα αγόρια και τα κορίτσια 4-8 ετών, 2.100 mL/ημέρα για τα αγόρια 9 έως 13 ετών, 1.900 ml για τα κορίτσια 9 έως 13 ετών, ενώ για τους έφηβους από 14 ετών και άνω οι συστάσεις είναι ίδιες με αυτές των ενηλίκων, δηλαδή 2 και 2,5L υγρών για τις γυναίκες και τους άνδρες αντίστοιχα.

Tips για την καλοκαιρινή ενυδάτωση

– Υπενθυμίζετε στα παιδιά να καταναλώνουν τακτικά νερό καθώς είναι το βασικό μέσο ενυδάτωσης.

– Φροντίστε ώστε να καταναλώνουν καθημερινά 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών, τρόφιμα δηλαδή τα οποία έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό.

– Πάρτε μαζί σας στη θάλασσα κάποιο θερμό για να διατηρείτε δροσερό το νερό και να μπορούν να καταναλώσουν τα παιδιά μεγαλύτερη ποσότητα.

– Γνωρίζατε ότι όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα περιέχουν ένα μεγάλο ποσοστό νερού που μπορεί να φτάνει και το 99%; Φτιάξτε μαζί με το παιδί διάφορους φυσικούς χυμούς ή δροσιστικά smoothies ώστε τα γεύματά του να περιέχουν πάντα κάποιο μέσο ενυδάτωσης κατά τη διάρκεια της ημέρας.

– Στην περίπτωση που παίζουν κάτω από τον καυτό ήλιο, ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν τακτικά διαλείμματα στη σκιά προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν θερμοπληξία.

– Το μυστικό είναι στην ποικιλία. Φροντίστε να προσφέρετε ποικίλες εναλλακτικές ροφημάτων που απολαμβάνουν τα παιδιά, προκειμένου να αυξήσετε την πρόσληψη υγρών και τελικά να καλύψουν τις συστάσεις τους σε υγρά.

Πηγή: sportsacademies.opap.gr.