Πως να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας

Πως να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας

Γράφει η Ειρήνη Μπαμπαρούτση, Phd Κλινική Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος

Δώστε στο ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού σας ώθηση με αυτές τις χρήσιμες συμβουλές. Ο καλύτερος τρόπος να βοηθήσετε το παιδί σας να περάσει την παιδική του ηλικία με ένα υγιές και ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα είναι να είστε συνεπείς στο πρόγραμμα του εμβολιασμού του. Τα εμβόλια βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα να αναγνωρίζει τους μολυσματικούς οργανισμούς, όπως για παράδειγμα τον κοκίτη, και να επιτεθεί σε αυτούς πριν εξαπλωθούν και αρρωστήσει το παιδί σας.

Αλλά μεταξύ των εμβολιασμών του, μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού του συστήματος και στην καταπολέμηση λιγότερο επιβλαβών, εποχιακών μικροβίων με αυτές τις απλές πρακτικές.

1. Καθιερώστε ένα πρόγραμμα ύπνου.

Οι ειδικοί υγείας συμφωνούν ότι ένας καλός νυχτερινός ύπνος επιτρέπει στο ανοσοποιητικό σύστημα να αναγεννηθεί και να καταπολεμήσει την ασθένεια. Ειδικά, όταν πρόκειται για την περίοδο που επιστρέφουν στο σχολείο μετά από διακοπές, ένα αυστηρό πρόγραμμα ύπνου βοηθά ενεργειακά το σώμα και το μυαλό να χαλαρώσουν.

Μια ρουτίνα ύπνου περιλαμβάνει συνέπεια στις ώρες ύπνου και αφύπνισης, δηλαδή επιλέξτε τις ώρες και επιμείνετε σε αυτές! Επιπρόσθετα, μπορεί να βοηθήσει να ενσωματώσετε σταθερές ώρες μπάνιου και αφήγησης παραμυθιού πριν κλείσετε τα φώτα, ώστε το παιδί σας να συνηθίσει σε αυτά τα βήματα πριν από τον ύπνο.

2. Σηκωθείτε από το γραφείο.

Όταν κάθονται όλη μέρα στην τάξη και μετά ξανά στο σπίτι για να διαβάσουν, τότε γίνεται υποτονικό όχι μόνο το σώμα τους αλλά και το ανοσοποιητικό σύστημα. Εάν τα παιδιά σας δεν συμμετέχουν ήδη σε σχολικές αθλητικές δραστηριότητες, δημιουργήστε ένα κενό 20 λεπτών στο πρόγραμμά του για κάποιο άθλημα τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Στείλτε τα να ψωνίσουν κάτι, ζητήστε τους να σας βοηθήσουν στις δουλειές του σπιτιού ή ρωτήστε τι θα τους άρεσε να κάνουν. Ίσως να εκπλαγείτε!

3. Ισορροπήστε τις λιχουδιές με θρεπτικές τροφές.

Οι κενές θερμίδες βλάπτουν το ανοσοποιητικό σύστημα, αφού ο οργανισμός δεν λαμβάνει τις απαραίτητες βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για την καταπολέμηση της νόσου. Ωστόσο, τα γλυκά των εορτών και τα σχολικά, γλυκά σνακ δεν θα πρέπει να αποφευχθούν εντελώς, γιατί είναι το διασκεδαστικό μέρος του να είσαι παιδί! Βεβαιωθείτε ότι κάθε γεύμα περιλαμβάνει φρούτα και λαχανικά, προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση γλυκισμάτων και δώστε στο παιδί σας μαζί με αυτά νερό ή γάλα, ώστε τουλάχιστον να είναι καλά ενυδατωμένο.

4. Παρακολουθήστε για τυχόν σημάδια στρες.

Εάν το σώμα είναι υπό συνεχή πίεση, ορμόνες όπως κορτιζόλη και αδρεναλίνη τρέχουν μέσα στο σώμα σας και αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα παιδιά δεν έχουν αναπτυχθεί αρκετά συναισθηματικά για να εκφράζουν το πώς ή το γιατί αγχώνονται. Σαν γονιός, παρακολουθήστε την διάθεση του παιδιού σας, τις καθημερινές του συνήθειες και τις σχολικές του επιδόσεις. Ενώ μπορεί να μην είναι σε θέση, ή να μην θέλει, να σας πει εάν κάτι πάει στραβά, το προσεκτικό σας μάτι θα καταλάβει εάν το παιδί σας έχει άγχος. Συζητήστε με το παιδί σας, τους δασκάλους του και τον γιατρό σας για να μάθετε τι δεν πάει καλά και πώς να διαχειριστείτε την πηγή του άγχους του.

Μπαμπαρούτση Ειρήνη, Phd
Κλινική Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος
Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών
Υπεύθυνη Διαιτολογικού Γραφείου «θερμίδα»
Επιστημονική Συνεργάτης ΣΕΓΑΣ
Διεύθυνση: Ποντοηρακλείας 6, 11527
Τηλ: 2107470162
Email:ebabaroutsi@thermida.com
www.thermida.com